سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پایان غفلت -


درباره مهاجر
پایان غفلت -
مدیر وبلاگ : مهاجر[197]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول مسافرت[71]
معاون فرهنگی[2]
معاون علمی[2]
معاون اداری-مالی[2]
وحید نصیری کیا[13]
احسان آقارضایی[-2]
سعید توکلی[2]
محمد علی بیگی[0]
میهمان[6]

آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
اطلاع رسانی
جهادی 87
جهادی 88
درباره جهادی
فعالیت‏ها در جهادی
خاطرات جهادی
فقر و محرومیت
مطالب طنز
فرکانس محرمانه
وقایع
شورای هماهنگی
مؤمن جهادی
خواهران جهادی
بسیج سازندگی
فرهنگی داخلی


.::رفیق قافله::.
شورای هماهنگی گروه های جهادی
تأملاتی در باب جهادی
بنیاد فرهنگی والی
مؤسسه جهادی
بسیج سازندگی
یاوران جهادگر
جواد الائمه
مهرباران
رضوان
رازدل
آفتاب طلایی(نیک شهر)

.::همرهان::.
آنتن [35]
کتاب های سید مرتضی [177]
فلسفه و حکمت [149]
باشگاه اندیشه [137]
صالحین شیعه [62]
ماهنامه حیات [146]
ماهنامه حضور [295]
ماهنامه راه [134]
سبکبالان [102]
مجاهد [390]
ساجد [133]
نائب [355]
[آرشیو(12)]

شماره دوم نشریه هجر.آبان 88.نسخهpdf آوای مهاجر


اشتراک فصلنامه مهاجر
 
لوگوی وبلاگ
پایان غفلت -

کلیه حقوق این وب‏گاه متعلق به گروه جهادی مهاجر است
Mohajer.basij@gmail.com
 RSS 

 

شاید درک محرومیت خود بزرگ‏ترین محرومیت زدایی از فکر و دل انسان باشد. انسانی که همواره در نعمت و رفاه به قدری غرق شده‏است که تمام اهداف و برنامه‏های زندگی‏اش را برای کسب رفاه بیشتر قرار می‏دهد، نمی‏تواند معنای فقر و محرومیت را بفهمد؛ چه رسد به این‏که برای برای برطرف کردن آن تلاش کند.

دانشجویان، کسانی‏که مقدرات کشور در دست آنان است و دانشگاه، که مبدأ همه تحولات است. هیچ نقطه ابهامی وجود ندارد، تا اگر قرار شود فکری و تلاشی صورت گیرد با مشکلی مواجه شود.

اگر دانشجویان درد فراموش شدن، درد فقر و محرومیت را بچشند، خود برای زدودنش جهاد می‏کنند. کار فرهنگی در اردوی جهادی، نه به عنوان هدفی بیرونی، که هدفی داخلی است. اگر نفس تو اندکی با خود خلوت کند در جایی که کسی به جز خدا امیدی نیست، این هدف محقق شده است. وقتی تو بفهمی که فراموش شدن یعنی چه، وقتی تو ببینی جایی را که دیگران نمی‏بینند و شاید نه!، می‏بینند و به حساب نمی‏آورند، دیگر فراموشت نمی‏شود.

پس مرحله اول خروج از غفلت است، غفلتی که ما را به غفلت از دیگران و یا غفلت از خود کشانده است. و از اینجا به بعد تازه کار شروع می‏شود و آغاز حرکت است.

جهادی، جنگی‏است در درونت با خودت که درست همان وقتی‏که می‏خواهی به خودت فکر کنی و یا باید به خودت فکر کنی، که کجایی، آینده‏ات چه می‏شود، زندگی را چه می‏خواهی بکنی؟، به سراغت آمده؛ که کجایند، آینده‏شان چه می‏شود؟ زندگی را چه می‏خواهند بکنند؟!

آری، درد ما درد شهر و کوچه و خانه و آجر نیست، درد ما درد ظلمی است که این مردم نشانه آنند. انقلاب، تحولی است که در سینه تو اتفاق می‏افتد و تو را به جایی می‏کشاند که سال‏های قبل بایستی انقلاب به آنجا می‏رسید. پس شتاب کن که زمان تو را نیز با خود خواهد برد!

در اردوی جهادی مهمترین قشری که برای آنها برنامه‏ریزی صورت می‏گیرد، خود دانشجویان می‏باشند. چرا که اعتقاد ما بر این است در دانشگاه و محیط دانشجویی، بیش از دیگر محیط ها نیازمند کار فرهنگی است.

اگر ما چندین مسئول داشته باشیم که در راستای محرومیت‏زدایی تلاش کنند، بهتر از این است که خود به تنهایی برای آن تلاش کنیم. لذا ایجاد دید مناسب در دانشجویان مهمترین هدف و اولویت برنامه ماست.چرا که آنان یقیناً مسئولان آینده‏اند. اما حال که فضا و شرایط فراهم است دانشجویان خودشان هم در این کار وارد می‏شوند و در این مدت کوتاه که در مناطق محروم قرار می‏گیرند، تمام همتشان را به کار می‏برند. در این میان توجه به نیازهای فرهنگی مردم بسیار اهمیت دارد. ایجاد انگیزه، ارائه راهکار، آموزش و برطرف کردن مشکلات و بیان مسائل والای اسلام از فعالیت‏های مهم می‏باشد.

علی رضا عالمی



نویسنده : مهاجر » ساعت 12:0 صبح روز شنبه 86 آذر 17