سفارش تبلیغ
صبا ویژن


چه کسانی راه تاریخ را به سوی نور می‏گشایند؟ -


درباره مهاجر
چه کسانی راه تاریخ را به سوی نور می‏گشایند؟ -
مدیر وبلاگ : مهاجر[197]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول مسافرت[71]
معاون فرهنگی[2]
معاون علمی[2]
معاون اداری-مالی[2]
وحید نصیری کیا[13]
احسان آقارضایی[-2]
سعید توکلی[2]
محمد علی بیگی[0]
میهمان[6]

آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
اطلاع رسانی
جهادی 87
جهادی 88
درباره جهادی
فعالیت‏ها در جهادی
خاطرات جهادی
فقر و محرومیت
مطالب طنز
فرکانس محرمانه
وقایع
شورای هماهنگی
مؤمن جهادی
خواهران جهادی
بسیج سازندگی
فرهنگی داخلی


.::رفیق قافله::.
شورای هماهنگی گروه های جهادی
تأملاتی در باب جهادی
بنیاد فرهنگی والی
مؤسسه جهادی
بسیج سازندگی
یاوران جهادگر
جواد الائمه
مهرباران
رضوان
رازدل
آفتاب طلایی(نیک شهر)

.::همرهان::.
آنتن [35]
کتاب های سید مرتضی [177]
فلسفه و حکمت [149]
باشگاه اندیشه [137]
صالحین شیعه [62]
ماهنامه حیات [146]
ماهنامه حضور [295]
ماهنامه راه [134]
سبکبالان [102]
مجاهد [390]
ساجد [133]
نائب [355]
[آرشیو(12)]

شماره دوم نشریه هجر.آبان 88.نسخهpdf آوای مهاجر


اشتراک فصلنامه مهاجر
 
لوگوی وبلاگ
چه کسانی راه تاریخ را به سوی نور می‏گشایند؟ -

کلیه حقوق این وب‏گاه متعلق به گروه جهادی مهاجر است
Mohajer.basij@gmail.com
 RSS 

 سید مرتضی آوینی

 شأن انسان در ایمان و هجرت و جهاد است و هجرت مقدمه جهاد فی سبیل الله است. هجرت، هجرت از سنگینی هاست و جاذبه‏هایی که تو را به خاک میچسباند.

شأن انسان در ایمان و هجرت و جهاد است و هجرت مقدمه جهاد فی سبیل الله است. هجرت، هجرت از سنگینی هاست و جاذبه‏هایی که تو را به خاک میچسباند.

چیست آن نیرویی که تو را بر سنگینی ها غلبه داده است و بر آن جاذبه دنیایی که به سوی پایین میکشاند فائق آورده و غل و زنجیر از دست و پای اراده‏ات گشوده و تو را آن بال و پر بخشیده است که در فضای آزاد آسمان لایتناهی پرواز کنی؟

چکمههایت را بپوش، ره توشه‏ات را بردار و هجرت کن.حضرت حسین(ع) در صحرای کربلا انتظار تو را می‏کشد. که پیامبران نیز همه آمده‏اند تا تو را از سنگینیها رها کنند و زنجیر جاذبه خاک از دست و پای اراده‏ات بگشایند.برخیز برادر، برخیز. قافله کربلا روانه است و آواز جرس که از باطن ملکوتی انسان برمی‏آید، عشاق حرم را فرا می‏خواند اما برادر می‏دانی؟ حب حسین در دلی بیدار می‏شود که از خود و آنچه دوست دارد در راه خدا گذشته باشد. باب جهاد، باب اولیای خاص خداست و دری نیست که بر هر کس که دم از مسلمانی می‏زند گشوده شود.

انجام وظیفه از هر کاری دشوارتر است. آنان که می‏پندارند از حد انجام وظیفه فراتر رفته‏اند گرفتار عُجبند و آن که گرفتار عجب است از حق باز می‏ماند. راه حق آمیخته با دشواری هاست، اما از این دشواری‏ها شیرین‏تر هیچ نیست. وقتی تعالی ارواح ما در مبارزه و جهاد باشد، دشواری‏ها همه نعماتی است که باید شکرگزار آن باشیم. ما را اجبار و اکراه بدین جا نکشانده است که دشواری‏ها، راه بر ما ببندند. اگر کسی پنداشته است که می‏توان ایمان آورد و پای در بیابان بلا نگذاشت سخت در اشتباه است. این عرصه که ما اکنون پای در آن نهاده‏ایم، عرصه مبارزه ما با شیطان و صحنه امتحانی است که در آن صابران و مجاهدان راه خدا برگزیده می شوند: »وَ لَنَبلُوَنکُم حتی نَعلَمَ المُجاهدین منکُم و الصابرین«.

ما معجزه ایمان را دریافته‏ایم و هرگز میدان نبرد را رها نخواهیم کرد. ما وارث هزاران سال تاریخ پر فراز و نشیب انبیاء هستیم و رسالت ما دفاع از همه مظلومان و مستضعفان طول تاریخ است.

ما پیروان راه هزاران ساله انبیاء هستیم و به عهد ازلی خویش با آفریدگار متعال لبیک گفته‏ایم و برای تحقق آن عصر موعود، عصر عدالت و حاکمیت احکام خدا قیام کرده‏ایم تا راه تاریخ را به سوی نور بگشایید

سید مرتضی اوینی

 



نویسنده : مهاجر » ساعت 1:3 صبح روز جمعه 86 تیر 22