سفارش تبلیغ
صبا ویژن


روزه عمومی -


درباره مهاجر
روزه عمومی -
مدیر وبلاگ : مهاجر[197]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول مسافرت[71]
معاون فرهنگی[2]
معاون علمی[2]
معاون اداری-مالی[2]
وحید نصیری کیا[13]
احسان آقارضایی[-2]
سعید توکلی[2]
محمد علی بیگی[0]
میهمان[6]

آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
اطلاع رسانی
جهادی 87
جهادی 88
درباره جهادی
فعالیت‏ها در جهادی
خاطرات جهادی
فقر و محرومیت
مطالب طنز
فرکانس محرمانه
وقایع
شورای هماهنگی
مؤمن جهادی
خواهران جهادی
بسیج سازندگی
فرهنگی داخلی


.::رفیق قافله::.
شورای هماهنگی گروه های جهادی
تأملاتی در باب جهادی
بنیاد فرهنگی والی
مؤسسه جهادی
بسیج سازندگی
یاوران جهادگر
جواد الائمه
مهرباران
رضوان
رازدل
آفتاب طلایی(نیک شهر)

.::همرهان::.
آنتن [35]
کتاب های سید مرتضی [177]
فلسفه و حکمت [149]
باشگاه اندیشه [137]
صالحین شیعه [62]
ماهنامه حیات [146]
ماهنامه حضور [295]
ماهنامه راه [134]
سبکبالان [102]
مجاهد [390]
ساجد [133]
نائب [355]
[آرشیو(12)]

شماره دوم نشریه هجر.آبان 88.نسخهpdf آوای مهاجر


اشتراک فصلنامه مهاجر
 
لوگوی وبلاگ
روزه عمومی -

کلیه حقوق این وب‏گاه متعلق به گروه جهادی مهاجر است
Mohajer.basij@gmail.com
 RSS 

 

مختصری درباره هدف از روزه عمومی

روزه عمومی
گامی در مسیر

اشاره:

در این نوشتار قصد نداریم شما را تقریب به شرکت در این طرح کنیم؛ به دنبال پاسخگویی به برخی دوستان که در که در تجلیل و تقبیح(!) این طرح با ما سخن گفته‏اند هم نیستیم؛ صرفاً می‏خواهیم درباره هدف طرح بطور اجمالی توضیح دهیم [درراستای تنویر افکار دانشجویان!].  

 

یکی از حیطه‏های وظایف دانشجو احساس مسئولیت نسبت به دردها و مشکلات جامعه خویش است. در این مسیر اولین و مهمترین گام آگاهی است، ولی نباید در این قدم متوقف شد. پس از اطلاع از مشکلات باید به چاره‏اندیشی برای رفع آن بپردازد و سرانجام در راستای عملی شدن راه‏حل خویش و رفع آن مشکل قدم بردارد.
انواع سرگرمی‏ها ودل‏مشغولی‏های روزمره و تعلقات دنیوی ما را از مسیر اصلی زندگی خود دور کرده و به بی‏راهه‏ها کشانده. و ما را دچار نسیان و فراموشی از هدف غایی خلقت خویش نموده‏است.
یکی از مسائل نه‏چندان کوچک و کم‏اهمیت پیرامون ما، محرومین و افراد بی‏بضاعت هستند که درگوشه و کنار شهر و گاه در بین ما زندگی می‏کنند. این محرومیت (چه اقتصادی و چه فرهنگی) به دلیل کم‏توجهی وگاه بی‏توجهی مسئولین دولتی به این قشر، اعمال سیاست‏های غلط اقتصادی و هزار و یک دلیل دیگر به وجود آمده‏است. حل این مشکل هم نیاز به اتخاذ کلان و تغییر ساختار و
دارد که قصد ما در این مقاله تشریح آن نیست.
لیکن جامعه دانشجویی به عنوان مبدأ تحولات جامعه و پرورشگاه نخبگان سیاسی، علمی و فرهنگی باید به این مشکل توجه داشته باشد و با نگاه ویژه به آن بنگرد. که اگر قرار باشد حرکت و تحولی صورت پذیرد از همین جاست.
ما با بخشی از فعالیت‏های خود در گروه جهادی قصد ایجاد چنین جریانی را داریم، و با شیوه‏های گوناگون هدف خود را دنبال می‏کنیم. یکی ازراه‏هایی که به ذهنمان خطورکرد و امکان برگزاری آن به طور ماهانه وجود داشت، روزه عمومی بود. در این طرح دانشجویان با دادن یک وعده غذای خود بطور نمادین توجه خود به این موضوع را ابراز می‏دارند. برخلاف گمان برخی ما قصد نداریم با یک وعده غذا ریشه محرومیت و فقر را بخشکانیم و آثار آن را محو کنیم؛ قطعاً آنچه در  کل این طرح مهم است نه یک وعده غذا [اگرچه جوجه‏کباب باشد!]، و نه یک روز روزه گرفتن[فارغ از تأثیر معنوی آن]؛ بلکه ایجاد این دغدغه است. البته این نه سرانجام کار، بلکه آغاز مسیری است، که گرچه پیمودن آن دشوار و با سختی همراه است ولی ما پای در آن نهاده‏ایم. که ما مرد کار سختیم.

چگونگی توزیع؟

غدایی که از طرف شما در اختیار گروه جهادی قرار می‏گیرد، پس از بسته‏بندی برای توزیع به کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمنان تحویل داده می‏شود. مناطقی هم که در آنها توزیع می‏شود مختلف است، گاه برخی از روستاهای اطراف سمنان و گاه برخی محله‏های سمنان.

چگونگی شرکت در طرح؟

این طرح هر ماه اجرا می‏شود، دوستانی که علاقه دارند در این طرح شرکت کنند پس از اطلاع آن توسط گروه جهادی در صورتی‏که ناهار روز دوشنبه خود را رزرو کرده‏اند از روز یکشنبه تا ساعت 11روز دوشنبه کارت سلف خود را به دفاتر بسیج دانشجویی تحویل می‏دهند و همان روز ازساعت 3-7 عصر کارت خود را از دفتر بسیج دانشجویی دانشکده فنی تحویل می‏گیرند [کمک نقدی هم قبول است!]. 

کسانی هم که علاقه دارند در آماده کردن و توزیع غذا شرکت کنند می‏توانند جهت هماهنگی به مسئولین طرح مراجعه نمایند.

 

 



نویسنده : مهاجر » ساعت 12:0 صبح روز شنبه 86 آذر 24