سفارش تبلیغ
صبا ویژن


کتاب حسینی-3 -


درباره مهاجر
کتاب حسینی-3 -
مدیر وبلاگ : مهاجر[197]
نویسندگان وبلاگ :
مسئول مسافرت[71]
معاون فرهنگی[2]
معاون علمی[2]
معاون اداری-مالی[2]
وحید نصیری کیا[13]
احسان آقارضایی[-2]
سعید توکلی[2]
محمد علی بیگی[0]
میهمان[6]

آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
اطلاع رسانی
جهادی 87
جهادی 88
درباره جهادی
فعالیت‏ها در جهادی
خاطرات جهادی
فقر و محرومیت
مطالب طنز
فرکانس محرمانه
وقایع
شورای هماهنگی
مؤمن جهادی
خواهران جهادی
بسیج سازندگی
فرهنگی داخلی


.::رفیق قافله::.
شورای هماهنگی گروه های جهادی
تأملاتی در باب جهادی
بنیاد فرهنگی والی
مؤسسه جهادی
بسیج سازندگی
یاوران جهادگر
جواد الائمه
مهرباران
رضوان
رازدل
آفتاب طلایی(نیک شهر)

.::همرهان::.
آنتن [35]
کتاب های سید مرتضی [177]
فلسفه و حکمت [149]
باشگاه اندیشه [137]
صالحین شیعه [62]
ماهنامه حیات [146]
ماهنامه حضور [295]
ماهنامه راه [134]
سبکبالان [102]
مجاهد [390]
ساجد [133]
نائب [355]
[آرشیو(12)]

شماره دوم نشریه هجر.آبان 88.نسخهpdf آوای مهاجر


اشتراک فصلنامه مهاجر
 
لوگوی وبلاگ
کتاب حسینی-3 -

کلیه حقوق این وب‏گاه متعلق به گروه جهادی مهاجر است
Mohajer.basij@gmail.com
 RSS 

  سوگنامه سالار شهیدان/ علی‌بن‌موسی ابن‌طاووس/ مترجم : علیرضا رجالی‌تهرانی/ ناشر :نبوغ

نام مقتل اللهوف علی قتل الطفوف بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب (نماز جمعه سال عزت و افتخار حسینی) به شدت بر سر زبانها افتاد و این احیاگری موجب شد بسیاری از ناشران مذهبی و حتی غیر مذهبی ! نسبت به چاپ آن اقدام کنند. الان هم به لطف همین معرفی جانانه به وفور و با ترجمه‌های مختلف در کتابفروشی‌ها هست. ترجمه منتخب ما همین کار آقای رجالی است ولی هر کجا دیدید و با هر ترجمه‌ای که بود از دستش ندهید!

 

شرح شمع: در آداب سوگواری و مقتل سیدالشهداء/ علی ثمری/ ناشر :دهکده جهانی آل محمد

حجت الاسلام علی ثمری همان سخنران آشنای محرّم‌های مسجد ارگ است. و این کتاب البته تالیف اوست نه متن سخنرانی‌هایش. نگارنده در فصل نخست کتاب آداب سوگواری امام حسین (ع) را بررسی می‌کند. فصل دوم درباره مناقب و فضایل سیدالشهدا است .در فصل سوم، در شمار حادثه کربلا تا هنگام شهادت امام حسین (ع) درج شده است. فصل پایانی روزشمار حوادث و مصایبی است که متوجه اهل بیت حضرت حسین ـ از اسارت تا ورود به مدینه ـ بوده است. 

 

 

شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی/ عبدالله جوادی‌آملی/ ناشر :اسراء

کتاب حاضر طی دو بخش سامان یافته است. بخش نخست شامل کلیاتی در خصوص زندگی، سیره، فضایل و کرامات حسین بن علی است و بخش دوم به وقایع و حوادث نهضت عاشورای حسینی اختصاص یافته است. نگارنده در بخش دوم علل و انگیزه‌های برپایی این نهضت، همچنین تاثیر این نهضت بر جنبش‌های و حرکت‌های اسلامی پس از آن را شرح داده است. ایشان علاوه بر آن جنبه‌های عقلانی این نهضت را به اجمال بررسی کرده است.

 

عاشورا, مظلومیتی مضاعف/ محمدرضا حکیمی/ ناشر : دلیل ما

یک کتاب پالتویی جمع و جور که نگارش جالب محمدرضا حکیمی باعث شد یکی از گزینه‌های پیشنهادی این لیست ما باشد. البته اگر کسی خواست کتاب در شت تری از این محقق نام آشنا بخواند گزینه پیشنهادی ما قیام جاودانه است. راستی شما از این استاد گوشه‌گیر حوزه و مکتب‌دار تفکیک خبری دارید؟

 

 

فتح خون: روایت محرم/ شهید سید مرتضی آوینی/ ناشر :نشر ساقی

کنار نام کتاب نوشته اند روایت محرم. روایتی از قلم سید شهیدان اهل قلم. هشتمین کتاب از مجموعه آثار شهید آوینی است که در محرم سال 1366 نوشته شده است. ده فصل تکان‌دهنده در صد و سی و سه صفحه. تک جمله‌هایی که از روضه‌خوانیهای عاشورایی سید مرتضی خوانده‌ای یا شنیده‌ای همه از این کتاب است. متنی که در صدر مطلب خواندید، از همین کتاب انتخاب شده است.

 

فرهنگ سخنان امام حسین/ محمد دشتی/ ناشر :موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین

کتاب حاضر جلد ششم از "نهج الحیاه "است که طی آن سخنان و احادیث حضرت حسین بن علی (علیهما سلام) به ترتیب الفبای موضوع تدوین شده است. نگارنده ذیل موضوعاتی چون: آزادی، عزت، بخشندگی، بزرگواری، تواضع، جهاد، شجاعت و یاری طلبیدن، آن دسته از سخنان حضرت را که در ارتباط با موضوعات یاد شده است را با ترجمه و توضیح مختصر گرد آورده است.

یک کار مرجع و کتابخانه‌ای از مرحوم محقق علی دشتی و موسسه فعال و پویای امیرالمؤمنین که هر وقت خواستی بدانی درباره یکی از کلمات در ذهنت امامت چه گفته می‌توانی به آن رجوع کنی!

 

   لمعات الحسین/ گرداورنده: سیدمحمدحسین حسینی‌طهرانی/ ناشر :نور ملکوت قرآن

آیت الله سید محمد حسین طهرانی همان شاگرد معروف علامه طباطبائی است. مولف کتاب پر سر و صدای روح مجرد

 

 مناسک کربلا: هشتاد نکته در آداب زیارت حضرت سیدالشهدائ علیه‌السلام/ عبدالحسین امینی/ مترجم : محمدحسین صفاخواه/ عبدالحسین طالعی / ناشر :آمه

مولف کتاب همان علامه امینی صاحب کتاب ماندگار الغدیر است. در زندگی‌نامه این عالم وارسته مکررا نقل شده است که زیارت شب جمعه‌ی کربلایش ترک نمی‌شده است. زیارت پیاده یکی از مناسک مستحبّه زیارت حضرت حسین علیه السلام است.

 

منظومه عشق ارغوانی (رجزهای واقعه کربلا)/نویسنده :دفترمطالعات‌اسلامی‌بنیادبعثت/ مترجم :میرزامحمد – علیرضا/ ناشر :بنیاد بعثت

در این کتاب مجموعه رجزهای یاران امام حسین،  نیز رجزهای سپاهیان کفر و الحاد در روز عاشورا را می‌خوانی! ذیل هر رجز، توضیحات مختصری همراه با ترجمه فارسی آن درج شده است.

 

نخستین گزارش مستند از نهضت عاشورا/ لوط بن‌یحیی ابی‌مخنف/ مترجم :سلیمانی – جواد/ ناشر :موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

این کتاب در اصل متن عربی و ترجمه فارسی کتاب وقعة الطّفّ یا مقتل الحسین ای مخنف ازدی است. اعتبار این مقتل به چند چیز است: یک: نزدیک بودن زمان مؤلف به واقعه کربلا(درگذشته به سال 157 هجری قمری) دو: شیعه بودن این مورخ و سه: مورد وثوق و استناد بین شیعه و سنی . بس نیست!

 منبع: +



نویسنده : مهاجر » ساعت 9:0 عصر روز یکشنبه 88 دی 13