• وبلاگ : 
  • يادداشت : جهادي لوژي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + طلبكار 

    آقاي احساني

    صحبت هاي آقا رو تو مشهد شنيديد.

    گفتمان سازي براي جلوگيري از اسراف از وظايف اصلي گروه هاي جهادي

    پاسخ

    سلام! اولاً بنده نصيري هستم. دوماً آدم خوب نيست طلبكار باشد. سوماً هم ...
    + يكي از اناث 
    سلام عليكم.خداوند متعال و حكيم جهاد را بر مومنين و مومنات مفروض داشته است چرا كه جهاد از فروعات دين مبين اسلام ميباشد.و در قرآن كريم بيان نموده است كه جهاد نماييد با جان و مال خود. هرشخصي با توجه به نوع و سطح انديشه خويش جهاد را در وسيله يا امري ميبيند ليكن جهاد آن توهماتي نيست كه افراد دارند. اعمال اناث و ذكور نيز محاسبه اش با پروردگار متعال است نه اغيار.انشاالله بدانيم چه ميگوييم و براي چه كسي كار مينماييم.ياعلي مهاجر
    پاسخ

    سلام. اولاً كه در بسياري از فروعات-و شايد همه آنها- شرايطي هست كه كساني در آن شرايط ملزم به آن نيستند! مثلاً در مورد نماز، روزه، حج، زكات و ... . جهاد هم يك نمونه! جهاد هم يك معناي عام دارد و يك معناي خاص! كه معناي خاصش مي شود قتال! حالا اينكه يك جمله(آن هم معترضه) از اين همه جملات متن براي دوستان مشكل ايجاد كرده است، حرف ديگري است. حقير در جايي خوانده بودم «جهاد از گرده اناث خارج است» در متن بي مناسبت نديدم بياورم. كه با توجه به قرائن متن نيز بيمعناو بي جا هم نبود! بنده مي روم و در معناي آن مطالعه خواهم كرد. دوستاني هم كه معرضند مي تواند بروند وطالعه كنند نتيجه در قالب متني با ذكر منابع به حقير ارسال كنند از انتشار آن در اين وب گاه مذايقه نخواهيم كرد و خلق الله هم از سر در گمي در خواهد آمد. در باب محاسبه اعمال هم بنده جسارتي نكردم. /از توجه و اظهار نظر شما متشكرم.
    + من 

    از سطوري كه مرقوم فرموده ايد اين گونه بر مي آيد رجلي هستيد اهل انديشه و منور الفكر پس اين گاف عظيم را چه گونه دادي كه اناس را با جهادي كاري نيست؟

    آيا تو همه جهادي را در بيل ميبيني ! كوچك پنداشته اي جهادي را اي دلاور!

    پاسخ

    سلام! اينها كه مي بينيد حاصل انديشه نيستند! بل حاصل وهمند! انديشه مال بزرگان است! آنان كه از بند خودي رهيده اند-اللهم اخرجني من ظلمات الوهم و اكرمني بنور الفهم و الي آخر. منورالفكر هم كه بنده به خودم و جد و آبادم خنديده باشم كه منورالفكر باشم! گافي هم كه گفته ايد-اگر گاف باشد-عظيم نيست! بنده از اين جهت با وبلاگ نويسي و وبلاگ خواني مشكل دارم كه اغلب مخاطبين گرام چندان به خود زحمت مداقه در متن نمي دهد و متن هدر مي رود! كه البته حق هم جانب مخاطب گرام است! حقير مرقوم فرموده ام كه«آنها-همان اناث- را با بيل و امثال آن کاري نيست» نه با جهادي! و البته حضرت سبحان (جل جلاله) جهاد را از گرده اناث(نه اناس كه شايد منظور شما آناناس بوده:-) ) خارج كرده است-كه بنده كه باشم كه بخواهم چنين كنم! و حرف آخر اينكه بنده جهادي را در بيل نمي بينم-كه هر كه چنين كند لعنت خدا برو باد! حرف شما-يا به زعم شما بنده- مثل اين است كه قتال را در سلاح ببينيم! ليكن-همانطور كه شرح مختصرش در متن برفت-اين بيلي كه ما مراد كرديم چيز ديگري است! به هر حال به جايي بر نمي خورد كه كسي-مثل بنده كه در جهادي هم كاره اي نيست!-جهادي را در بيل ببيند! به جايي بر مي خورد؟!