• وبلاگ : 
  • يادداشت : مؤمن جهادي-سرآغاز
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + گمنام 

    گمنام اسم مشخصه بنده بوده است

    ولي گويا جناب آقاي الف الف اين اسم را مصادره كرده اند

    گفتم بگم تا يه موقع باهاش اشتبام نگيريد.

    يا علي

    گمنام

    پاسخ

    سلام.1. اين جور نظر دادن همين مشكلات را هم دارد.2. براي ما سوء تفاهم پيش نمي آيد. كسي نه شما را مي شناسد نه عين عين را.
    + قسمت آخر/گمنام 

    جهادي....

    پيگيري مسايل مختلف مانند عمراني، فرهنگي و راهکارها و راه حل هاي پيشنهادي بعد از جهادي آنقدر اهميت دارد که به جرات مي توانم بگويم اهميت آن از خود جهادي کمتر نيست.

    جهادي....

    يک مساله اي که در ابتدا اشاره کردم خيلي در مسايل فرهنگي داخلي اردو موثر است. وقتي بچه ها ببينند پر تلاش ترين، خوش برخورد ترين و خسته نا پذيرترين و دلسوزترين آدم هاي داخل اردو همان مسولين اردو هستند، در کنار همان کارهاي فرهنگي داخل اردو، بيشترين تاثير را روي رفتار بچه ها در اردو خواهد داشت....اگر کسي صبح بلند شد زودتر براي نماز و ديد فلان مسول دارد با خداي خود قبل از نماز نه به صورت تصنعي بلکه واقعي راز و نياز مي کند چه حالي به او دست مي دهد؟! برادرم همه چيز از خود ما شروع مي شود. اگر خودمان را درست نکرديم به سختي مي توانيم روي ديگران تاثير گزار باشيم.

    جهادي....

    يکي از مسايلي که در جهادي مهم است اطاعت از امر فرماندهي است. چرا که در غير اينصورت باعث حدر رفتن بيت المال و هزاران آسيب ديگر خواهد شد که غضب خدا را به همراه خواهد داشت. همانطور که در جنگ احد يک نافرماني از امر پيامبر چندين کشته بر جاي گذاشت.آري حدر رفتن بيت المال از دست رفتن خون مسلمين کمتر نيست.عدم اطاعت از فرماندهي به علت وجود هواهاي نفساني است. اينها درد و دلهايي بود که خواستم با شما مجاهدان دل سوز راه حق در ميان بگذارم. تشکر مي کنم از اهميتتون به نظرها. اگر خواستيد اين نظرات را به صورت پست روي وب لاگ بگذاريد با همان اسم گمنام باشه بهتره. زير سايه آقا امام زمان پيروز باشيد.ياعلي.امروز بايد جوياي تكليف خودمان باشيم، هر موجودي در اين عالم تكليفي دارد، اين كه عالم حسينيه است به تعبير شهيد بزرگوار آويني يعني بايد حسيني وار زيست و حسيني وار شهيد راه خدا،‏ عدالت و عقلانيت شد.

    پاسخ

    سلام! دست شما دردنكند!‏ ما كه شما رو مي شناسيم! گفتيم به اين بهانه يك نويسنده به وبلاگ اضافه شود! با عنوان يك جهادگر درج خواهيم كرد-البته در نوبت قرار مي گيرد! ولي اين اولين و آخرين بار است! اينكه بدانند چه كسي اينجا مطلب مي نويسد حق دوستان است! و همچنين نويسنده بيايد و پاسخ براي نظرات بنويسد و ...
    + قسمت دوم/گمنام 

    جهادي...

    يادم هست در دوران تحصيل.، يکبار در سرماي زمستان با چشم خودم ديدم که يکي از رفقا آب داغ روي کفشش مي ريخت، وقتي پرسيدم چرا اينکار را مي کني ناخواسته چشمانم به کفشهاي پاره اش افتاد و خودم از شرمندگي سرم را پايين انداخته و گور خود را گم کردم. مجاهد بايد بداند که تنها در اردو جهادگر نيست، چه بسيارند افرادي که در اطراف خودمان سر پناهي براي زندگي ندارند. شايد خيلي از افراد تا طعم فقر را نچشيده باشند نداند که فقرا چه مي کشند و يکي از بهترين مزاياي اين اردو اين است که آدمي را با زندگي بسياري از همنوعان خودشان در پايين ترين سطح زندگي را از نزديک حس مي کنند. اما يکي از آسيبهاي اردو در اين است که در جهتي حرکت کند تا بيشترين هوش و حواس بچه ها به جاي طرز زندگي هموطنان و هم کيشانشان به شوخيها و سرگرمي هاي مختلف مشغول شود. نشاط خاص موقعيت سني جوان است در اين شکي نيست اما رفقا يادمان باشد براي چه به مناطق محروم مي رويم. گاهي يک بار پاي درد و دل يک پيرمرد يا يک جوان نشستند از هزاران کمک مالي به آنها شيرين تر است. اين را فراموش نکنيم که رضاي خدا و شادي دل بندگان خدا از شادي و لذت نفسمان ارج و ارزش بسيار فراتري را دارد. برخي مناطق محروم علاوه بر اينکه از لحاظ مادي محرومند از لحاظ معنوي نيز در بسياري از نقاط در فقر شديدي به سر مي برند. در اين مورد بايد با برنامه ريزي قبلي و دعوت از روحانيون با تجربه اين نقيصه را تا جايي که امکان دارد برطرف نمود.

    جهادي...

    به نظرم آنچه که جهادي را به ديگران بيشتر مي شناساند و باعث کمک بيشتري در شناخت اهداف مخلصان در اين قسمت خواهد شد، قسمت مستند سازي جهادي است. از نظر من جهادي بايد يک اردوي خودسازي باشد، اردويي باشد که بعد از آن انسان به اين نتيجه برسد که حداقل ديگر آن انسان قبلي نيست و از الان به بعد ديگر وظايفي بر عهده دارد و از طرفي جزبي داشته باشد براي کساني که دغدغه مندند و تلنگري باشد به کساني که تو باغ نيستند. و اين را بايد در مستندها به صورت مناسبي نشان داد، حال اين مي تواند با نشان دادن زحمتهاي فراوان بچه ها، وضعيت اسف بار زندگي، پيشرفتها، موانع و راه کارها براي حل موانع باشد. اما آنچه که من در مستندهاي جهادي ديدم تنها به نظرم آمد که اردوي جهادي اردويي است سياحتي که در کنار آن به محرومان کمکي هم مي شود، در صورتيکه بايد کاملا عکس اين باشد.

    پاسخ

    سلام! البته همين طور است!
    + قسمت اول/گمنام 

    جهادي....شايد برخي حرفهاي کليشه اي ساده به نظر برسد، اما به اندازه تمام دنيا در برخي از آنها معنا خوابيده است و چون ما نيز خوابيم به همان اندازه اين حرفها براي برخي از ما خواب آور است. اما خود مي دانم که روي سخنم با مجاهدين است و مجاهد را با ديگران چه کار....

    جهادي....

    يکي از مهمترين قسمتهايي که در بسيج دانشجويي سمنان در حال خدمت است گروه جهادي است، از اين نظر که پرچمي که اين گروه بلند کرده است همان سخن ها و آمال و آرزوهاي حضرت امام روح ا... است. و همينجاست که تازه کار را سخت تر مي کند، همينجاست که بار روي شانه هاي مجاهدين را سنگين تر مي کند. اگر ما آشنا به حجم کاري که بايد انجام دهيم نباشيم، حرفهايمان و شعارهايمان و عملمان زمين خواهيم خورد.

    اول چيزي که در هر بخشي از بسيج دانشجويي مهم است خودمان هستيم. تا حالا شده که يکبار از اين «من» در درون خودمان يکبار سراغي بگيريم؟!!اگر نه بهتر است همين الان نگاهي به خودمان بکنيم که اول احوالمان چطور است، ثانيا براي چه داريم خدمت مي کنيم؟!

    جهادي...

    بايد بدانيم خدا غضب خواهد کرد اگر خداي ناکرده يکذره، به اندازه يک جو، هواي نفس در مسولين ما در هر بخش بسيج دانشجويي (چه خواهران و چه برادران) که حکم فرمانده هان مخلص زمان جنگ را دارند و خدمتکاران در جاي جاي مختلف بسيج، پيدا شود. بايد بدانيم که امکانات مادي واين آلات در رسيدن ما به پيروزي هيچ کمکي نمي کند، چرا که فتح و نصرت و وعده فتح و نصرت تنها با خداست، نصر من ا.. و فتح قريب....اطاعت از خدا، کار کردن براي رضاي خدا و خلوص و اخلاص داشتن در حرکت و در عين حال تدبير و با فکر عمل کردن باعث مي شود که خدا رضايت داشته باشد و نسبت به ما لطف داشته باشد و اگر خداي ناکرده به جاي اين نوع حرکت؛ قدرت باشد، ابزار و امکانات باشد، توجه به خدا نباشد، غرور باشد، سستي باشد، غفلت باشد، خدا غضب خواهد کرد و خداي جاي حق نشسته است. اين شيطان لعين قادر به اين است که هر زمان انسان را از بالا به سقوط بکشد و انسان را از اعلي درجه به سفلي درجه بکشد. اگر انسان خودش را نساخته باشد و آمادگي مقابله با شيطان را نداشته باشد، راحت از بالا به پست ترين مقام ها خواهد رسيد. يک طلبه اي رفته بودند پيش مقام معظم رهبري، براي اين منظور که چون مي خواستند به خارج از کشور بروند از ايشان بخواهند در مسايل اخلاقي ايشان را راهنمايي کنند، حضرت آقا به ايشان فرموده بودند شما مستحباتي که مخصوصا در نماز انجام مي دهيد آنجا که مي رويد دو برابر انجام دهيد، تا اگر از ايني که هستيد بالاتر نرفتيد حداقل چيزي را از دست نداده باشيد. برادرم توجه داشته باشيد که آنانکه براي رضاي خدا خدمت مي کنند بيشتر مورد توجه شياطين هستند و شيطان در مورد آنها هر ترفندي را به کار خواهد بست تا آنجا که ديگر سينه زنان پشت شيطان خواهد دويد.
    پاسخ

    سلام! شروع خوبي بود! اگر مشخصات خودتان را ارسال كنيد مي توانيد عضو نويسندگان وبلاگ شويد و اين هم به عنوان اولين پست از شما قبول مي كنيم! منتظر شما هستيم./

    الله اكبر ...
    الله اكبر ...

    ساعاتي پيش، حريم روباهان مكار انگليسي، توسط دانشجويان غيور اين مرز و بوم، كه از جايجاي ميهن شهيد پرور ايران(تبريز، سيستان و بلوچستان و...) به تهران آمده بودند، شكسته شد، تا به دشمنان ثابت شود كه 13 آبان، فقط 13 آبان نيست... 10 دي و تمام روزهاي ديگر مي تواند 13 آبان باشد.

    (قدس! همين روزها خواهيم آمد...)

    پاسخ

    القدس لنا!
    + غزه 

    لبيك يا خامنه اي!

    ثبت نام آغاز شد :http://www.esteshhadi.com/

    يا حسين ...يا حسين...

    + جهاي رفته از دامغان 
    سلام و با عرض تسليت به مناسبت آغاز ماه محرم و شهادت سيد و سالار شهيدان اباعبداالله الحسين
    يک سوال داشتم البته جوابش را خود مي دانم
    اما چون دوستاني که مي دانم به وبلاگ شما سر مي زنند دقيقا جواب اين سوال را نمي دانند از شما مي خواهم به اين سوال جواب بدهيد شايد تلنگري باشد براي آغاز حرکت جهادي دوباره در دامغان
    جهادي براي کيست و تعلق به گروهي يا تفکري خاص ( از جهت سياسي ) دارد يا خير ؟

    ممنونم

    يا حق
    پاسخ

    سلام! البته چو داني و پرسي سؤالت خطاست! ولي آنچه از اول هم در گروه ما مطرح بود و بنده هم خيلي برايم مهم بوده و هست اينكه «جهادي به هيچ گروه و جريان سياسي تعلق ندارد» و نه اينكه با همه دوست و برادر است و برايش فرق نكند! نه! منظور اين است كه هر كسي با هر گرايش و هدفي مي تواند بيايد شركت كند بعنوان شركت كننده! مسئولين گروه و مسافرت هم حتماً براي خودشان دغدغه سياسي دارند ولي اين ربطي به جهادي ندارد! ما يك چارچوب داريم و آن هم ولايت فقيه است! و همه بايد متلزم به آن باشند! وقتي جنگ مي شود آنها كه عناد ندارند همه خود را آماده قتال مي كنند! جهادي هم همين است! و خوب در اجرا هم يك سري ملاك هاي ديني وجود دارد قطعاً. ولي اينكه چه جور جهادي سياسي بشود را نمي دانم! اينكه يك گروهي با جهادي بخواهد اهداف سياسي خود را تبليغ كند خوب نمي شود! البته اينها نظر بنده است! شايد كسي بگويد اصلاً جهادي از پايه سياسي است و ... . اينها نظر اوست.